ذهن برنده

جدید

The Ballerina Mindset

نویسنده: مگان فرچایلد (Megan Fairchild)
مترجم: فهیمه صدیق عابدینی

کتاب پیش رو به قلم بالرین اصلی باله نیویوریک و با تکیه بر تجربیاتش در زندگی شخصی و حرفه ای به نگارش درآمده است. او اثری را خلق کرده که به مخاطب کمک می کند فارغ از ترس ها، محدودیت ها، باورهای نادرست، اضطراب، شکست ها و پالس های منفی که محیط اطرافش را گرفته، بتواند رقابت کند، بدرخشد، با دیگران مهربان باشد، به آرامش دست یابد و زندگی مثبت و رضایت بخشی را تجربه کند. او ده درس مهم را که در طول زندگی اش به عنوان یک بالرین فراگرفته با مخاطب به اشتراک می گذارد و نشان می دهد که چطور می شود با وجود همه ناملایمات و سختی های روزگار برای رسیدن به اهداف خیز برداشت، قوی ترین نسخه خود را به نمایش گذاشت و هم چنان سلامت روان را نیز حفظ نمود.

قیمت:

179,000 تومان

گزیده ای از کتاب

به نظر من تنش بسیار شبیه این است که آدم را مجبور کنند تا لبه ی پرتگاهی راه برود. وقتی در اوج آن قرار داریم، احساس می کنیم هیچ گزینه ی دیگری پیش روی مان نیست؛ دیوار بزرگی سمت چپ و سپس فقط کمی آن طرف تر سمت راستمان صخره ای عمیق و تند وجود دارد. به نظر می رسد که قدمی با لبه ی پرتگاه فاصله نداریم. نیاز داریم چیزی ما را به عقب برگرداند. چیزی که مسیر را باز کند و دیواری که ما را به لبه ی پرتگاه نزدیک و نزدیکتر می کند از میان بردارد.

هنگام مراقبه، احساس می کنم آن دیوار ناپدید می شود و میدان زیبا و بسیار بزرگی بین من و لبه ی صخره جایگزین آن می شود. از هر طرف فضا دارم، می توانم نفس راحتی بکشم و احساس امنیت می کنم. خطر برطرف نشده، چون هنوز لبه ی صخره را از دور می بینم، اما آن قدر نزدیک نیست که ندانم چگونه با آن کنار بیایم. به عبارت دیگر، کاری که مراقبه برایم انجام می دهد این است که به من فضای ذهنی کافی می دهد و مرا از لبه ی آن صخره برمی گرداند. با این دیدگاه جدید، می توانم ببینم که وقتی لبه ی صخره و در حال تقلا بودم، چه دیدگاه محدودی داشتم. همه ی ما به ابزاری نیاز داریم که بتواند ناگهان در ما احساس امنیت و آرامش ایجاد کند. مهم نیست که آن ابزار چیست، اما مهم است که هرچه زودتر ابزاری را پیدا کنید که برای شما موثر است! اگر تلاش می کنید یکی از آن ها را پیدا کنید، پیشنهاد می کنم یکی از انواع مراقبه را امتحان کنید.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید تنش و هراس احساس هایی طبیعی است. هدف لزوما این نیست که هرگز این چیزها را احساس نکنید. هدف این است که سازوکارهای مقابله ای بدست آوریم و اجازه ندهیم تنش و ترس، زندگی ما را کنترل یا ما را تعریف کند. تنش واقعا یک مشکل نیست؛ بلکه مشکل اصلی این است که در آن لحظه اغلب به اندازه ای به مشکل نزدیک هستیم که نمی دانیم چگونه آن را برطرف کنیم.

جزئیات کتاب
کتاب های مرتبط
نظرات کاربران

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ذهن برنده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *